Nesreče s samovozečimi vozili

V zvezni državi Kalifornija se v tem trenutku na javnih cestah nahaja 48 avtonomnih vozil in kot poročajo mediji so štiri izmed njih že bila vpletena v nesreče. V dveh primerih se je to zgodilo, ko je vozilo bilo pod samostojno kontrolo vožnje in v dveh primerih, ko je voznik za volanom upravljal vozilo.

Tri od vpletenih v nesreče so bila v lasti podjetja Google medtem ko četrto pripada podjetju Delfi. Obe podjetji sta zanikali kakršnokoli odgovornost avtonomnih vozil v nesrečah vendar pa hkrati nista želeli razkriti podrobnejših informacij. Podobno velja za državno agencijo, ki je dovolila testiranje avtonomnih vozil na javnih cestah. Od septembra leta 2014 namreč velja pravilo, da se sleherna nesreča povezana z avtonomnimi vozili, prijavi in s tem agenciji ponudbi dober vpogled v dogajanje in predvsem vzroke za nesrečo.

Kljub skopim informacijam s strani odgovornih, so v javnost pricurljale informacije o eni izmed omenjenih nesreč v katero je bil vpleten Audi podjetja Delfi. Pri nesreči je prišlo do poškodbe prednjega odbijača na križišču, ko je avtonomno vozilo čakalo na prosto pot za zavoj na levo in se je v tistem trenutku nahajalo pod kontrolo voznika. Za nesrečo je bilo odgovorno drugo vozilo.

Razlogi zakaj bi se informacije o nesrečah, ki so po trditvah odgovornih vse bile v manjšem obsegu brez slehernih poškodb ljudi, so razumljivi. Javnost je skeptična do novosti in v primeru večjega incidenta avtonomnega vozila bi to lahko premaknilo uvedbo tehnologije za nekaj let v prihodnost. Pri Googlu so poudarili, da so manjše nesreče neizogibne glede na to, da so njihova avtonomna vozila na cestah prevozila že 140.000 milj. Za ljubitelje statistike to pomeni tri manjše incidente na 140.000 milj v primerjavi z ameriškim povprečjem, ki znaša 0,3 incidenta na 100.000 milj. Statistika zajema manjše nesreče z materialno škodo na vozilih.

Prednost avtonomnih vozil je v zmožnosti spremljanja okolice in celo predvidevanja situacij glede na trenutno stanje na cestišču. Prav tako se hitro odzovejo na nevarne situacije in pripravijo voznika za najhujše s tem da dodatno zategnejo varnostni pas pred samim trkom. V tem pogledu so neprimerljivo boljša od ljudi za volanom a hkrati bo sleherna nesreča, v katero bodo vpletena avtonomna vozila, še toliko bolj pod drobnogledom javnosti. Pri tem se postavlja tudi vprašanje odgovornosti, ki v tem trenutku še ni določena saj so zaenkrat vozniki še za volanom vozila ne glede na to, da vozilo samostojno kontrolira vožnjo. Sleherno avtonomno vozilo podjetja Google je tako zavarovano v znesku 4,5 milijona EUR.
Poleg zvezne države Kalifornija so avtonomna vozila na javnih cestah dovolile tudi Nevada, Florida in Michigan.